startup.com.plBaza wiedzyMarketing › Zasady tworzenia komunikatu reklamowego

Zasady tworzenia komunikatu reklamowego

Poniedziałek, 04 Kwiecień 2011 11:27

Komunikat reklamy tworzony jest w następujących etapach:

  • generowanie pomysłów,
  • ocena i wybór pomysłów,
  • opracowanie formy komunikatu reklamowego.

Apele reklamowe mogą być:

  • racjonalne - przekonują odbiorcę logiką przytaczanych informacji, np. zachętą do zakupu samochodu może być informacja o niskim zużyciu paliwa czy możliwość uzyskania dużego przyspieszenia,
  • emocjonalne - dotyczą sfery uczuć i emocji, eksponują np. "rewelacyjnie" korzystne ceny czy ,,fantastyczny” zapach nowych perfum,
  • pozytywne - wzbudzające motywacje dodatnie, przedstawiają korzyści płynące z zastosowania, np. apele reklamujące zdrową żywność,
  • negatywne - odwołują się do motywów strachu, obaw i niepokoju, uświadamiając w ten sposób zagrożenia związane np. z paleniem papierosów; reklama wskazuje jednocześnie sposób uniknięcia negatywnych skutków tych zagrożeń (np. zakup środków pomagających rzucić palenie).

 

Komunikat reklamowy powinien także mieć swoje indywidualne cechy, takie jak:

 

  • styl:
    • błyszczące ogólniki,
    • zwykli ludzie,
    • symbolizm,
    • rekomendacje
  • nastrój, atmosferę rodzinną,
  • treść zwracającą uwagę, łatwą do zapamiętania,
  • formę przekazu, ilustracje- zwykle są pierwszą rzeczą, jaką zauważa odbiorca przekazu, powinny więc przyciągać jego uwagę:
    • nagłówek- ma zachęcić do przeczytania treści;
    • tekst- prosty, przekonujący.

 

Elementy te muszą efektywnie ze sobą współgrać.

 

 

Zaufali nam m.in.:

Panorama Szkoleń logo Mfbiz.pl logo Manufaktura Biznesu logo Wrodeal logo Meblostef logo Norta logo