Geokodowanie w handlu – sprawdź, jak ważne jest zdefiniowanie położenia klientów i ich opiekunów handlowych

Geokodowanie to nic innego jak ustalenie interesujących nas współrzędnych geograficznych w oparciu o dane lokalizacyjne takie jak: kod pocztowy czy nazwa ulicy. Warto zwrócić uwagę na fakt, że geokodowanie to jedno z podstawowych i najczęściej wykorzystywanych elementów analiz geomarketingowych w oparciu o dane. 

Korzyści:

Podniesienie jakości wykonywanych usług oraz efektywności naszych działań. Dzięki geokodowaniu możemy:

  • tworzyć terytorium działania dla poszczególnych handlowców na poziomie województwa, powiatu, gminy czy też miasta lub jego dzielnic;
  • zoptymalizować czas oraz koszt związany z dojazdem do poszczególnych klientów poprzez szczegółowe planowanie trasy;
  • zaobserwować zależności wynikające z przestrzennego rozmieszczenia na mapie placówek, firmy czy też klientów indywidualnych odwiedzanych przez handlowców;
  • monitorować działania konkurencji
  • wszelkie dane statystyczne wynikające z tego systemu można przechowywać w bazach danych, które w późniejszym terminie pozwolą na wizualizację działań podejmowanych w terenie oraz opracowanie strategii sprzedażowej;

Geokodowanie w praktyce pozwoli na:

  • wizualizację struktury sprzedażowej naszej firmy
  • wiarygodną analizę działań handlowców oraz opiekunów klienta na podległym im terenie
  • szczegółową analizę rynku
  • optymalizację działań i dobranie odpowiedniej strategii
  • precyzyjne wyselekcjonowanie grupy klientów u których handlowy mają wdrożyć odpowiednie działania handlowe
  • ocenie korelacji pomiędzy rozmieszczeniem poszczególnych placówek handlowych na wyniki sprzedażowe
  • planowanie nowych grup klientów, na których należy zwrócić uwagę
  • szczegółowe zaplanowanie trasy przejazdu uwzględniającej np. utrudnienia występujące na drodze
  • oszacowanie czasu niezbędnego dla handlowca do dotarcia do odpowiedniej liczby wyselekcjonowanych klientów

Podsumowując

Systemy, których działanie oparte jest na geolokalizacji pozwalają między innymi  na:

  • zmniejszenie kosztów wydatkowanych na utrzymanie i prowadzenie floty samochodowej
  • bardziej efektywne planowanie działań handlowców
  • szczegółowe przedstawienie (także w formie wizualnej) zależności zachodzących na podległym terenie sprzedażowym uwzględniające również działania konkurencji
  • lepsze planowanie strategii marketingowych dedykowanych poszczególnym grupom klientów

Innymi słowy jest to idealne rozwiązanie przeznaczone dla każdego kto pragnie podnieść efektywność działań swojego działu sprzedażowego oraz zredukować koszta wynikające z zaopatrywania grupy handlowców w dodatkowe narzędzia sprzedażowe. 

Przewiń do góry